W celu realizacji usług, strona korzysta z plików cookie. Szczegóły znajdują się w polityce prywatności. Sam możesz określić warunki przechowywania i dostępu do nich w Twojej przeglądarce. - Rozumiem i akceptuję

klauzula informacyjna RODO

Klauzula informacyjna RODO

Strona główna / Klauzula informacyjna RODO

Zgodnie z art. 13 ust. 1 i 2 Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych, oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (dalej jako: „RODO”) informuję, że Kancelaria Radcy Prawnego Radosław Chromik przetwarza między innymi dane osobowe:

  • klientów będących osobami fizycznymi,
  • osób uprawnionych do reprezentacji, pracowników i współpracowników, w przypadku klientów Kancelarii będących osobami prawnymi bądź jednostkami organizacyjnymi nieposiadającymi osobowości prawnej,
  • dostawców usług będących osobami fizycznymi, jak również pracowników i współpracowników dostawców usług;
  • osób zgłaszających się do Kancelarii w celu uzyskania pomocy prawnej, jak również osób, których dane zostały uzyskane przy okazji świadczenia pomocy prawnej na rzecz klientów Kancelarii;
  • osób współpracujących z Kancelarią w sposób stały bądź sporadyczny przy świadczeniu usług przez Kancelarię;

ADMINISTRATOR DANYCH OSOBOWYCH

Administratorem danych osobowych jest Kancelaria Radcy Prawnego Radosław Chromik, ul. Piotrowicka 93/6, 40-724 Katowice, REGON 367887680, NIP 6521691725

DANE KONTAKTOWE ADMINISTRATORA

Z Administratorem można się skontaktować:

  • telefonicznie: 514 533 861,
  • pod adresem e-mail: biuro@kancelaria-chromik.pl,
  • w siedzibie Kancelarii pod adresem: ul. Piotrowicka 93/6, 40-724 Katowice.

CELE PRZETWARZANIA DANYCH, PODSTAWA PRAWNA ORAZ PRAWNIE UZASADNIONE INTERESY

Informujemy, że Państwa dane osobowe przetwarzane będą, gdy jest to niezbędne do:

  • zawarcia i wykonania umowy, tj. na podstawie art. 6 ust. 1 lit. b RODO, w tym w szczególności umowy o świadczenie pomocy prawnej bądź umowy o świadczenie usług na rzecz Kancelarii przez dostawców takich usług,
  • wypełnienia obowiązków prawnych ciążących na administratorze danych osobowych na podstawie art. 6 ust. 1 lit. c RODO, wynikających z prawa Unii Europejskiej lub prawa polskiego,
  • udzielenia odpowiedzi na pytanie (pytania) kierowane za pomocą formularza kontaktowego dostępnego na stronie www.kancelaria-chromik.pl w przypadku kierowania zapytań za pomocą formularza kontaktowego – podstawę prawną przetwarzania danych stanowi Pana/Pani zgoda (art. 6 ust. 1 lit. a RODO),
  • celów wynikających z prawnie uzasadnionych interesów realizowanych przez Administratora lub stronę trzecią na podstawie art. 6 ust. 1 lit. f RODO, za które Administrator uznaje w szczególności: dochodzenie, ustalenie i obronę przed roszczeniami, zapobieganie oszustwom, zapewnienie bezpieczeństwa środowiska teleinformatycznego, ustalanie konfliktów interesów i naruszeń etycznych w zakresie niezbędnym do przeciwdziałania nadużyciom, w celach archiwalnych i statystycznych, jak również świadczenie usług na rzecz klienta w sytuacji, w której interes klienta jest nadrzędny wobec interesów, praw i wolności osoby, których dane dotyczą.

Pana/Pani dane mogą być przekazywane podmiotom przetwarzającym dane osobowe na zlecenie Administratora, na podstawie umowy zawartej z Administratorem i wyłącznie zgodnie z poleceniami Administratora (np. biuro rachunkowe itd.).

Dane mogą być także przekazywane do sądów, organów administracji publicznej, mediatorów oraz innych podmiotów publicznych i prywatnych – jeżeli będzie to niezbędne dla prawidłowego świadczenia pomocy prawnej.

KATEGORIE PRZETWARZANYCH DANYCH OSOBOWYCH

Administrator przetwarza następujące kategorie danych osobowych:

  • dane mające na celu potwierdzenie tożsamości, takie jak: imię i nazwisko, numer PESEL, numer dowodu osobistego, datę urodzenia;
  • dane kontaktowe, takie jak: numer telefonu, adres email, adres zamieszkania;
  • dane identyfikacji podatkowej;
  • dane dotyczące wykształcenia oraz doświadczenia zawodowego – jeśli jest to konieczne z punktu widzenia świadczonych usług;
  • dane dotyczące sytuacji majątkowej i finansowej - jeśli jest to konieczne z punktu widzenia świadczonych usług;
  • dane dotyczące działalności zawodowej, gospodarczej;
  • dane dotyczące stanu cywilnego – jeśli jest to konieczne z punktu widzenia świadczonych usług.

Ponadto Kancelaria może przetwarzać inne kategorie danych osobowych, o ile nie można zakwalifikować tych danych do żadnej ze wskazanych grup, a przetwarzanie jest dokonywane w celach określonych niniejszą informacją i ze względu na przedmiot zawartej umowy.

W zakresie przetwarzania danych pozyskanych w związku z wykonywaniem czynności objętych tajemnicą radcowską Administrator stosuje się do przepisów dotyczących zachowania tajemnicy zawodowej.

KATEGORIE ODBIORCÓW DANYCH

Odbiorcami danych mogą być podmioty z następujących kategorii:

  • współpracujący z Kancelarią adwokaci, radcowie prawni, notariusze oraz inne podmioty świadczące usługi prawne i samodzielnie decydujące o celach i sposobach przetwarzania danych,
  • współpracujące z Kancelarią osoby i podmioty inne niż w pkt. a), które za zgodą Pana/Pani, udzielą pomocy mającej na celu kompleksowe wykonanie umowy o świadczenie pomocy prawnej,
  • podmioty upoważnione na podstawie obowiązujących przepisów prawa (w szczególności sądy i organy państwowe):
  • podmioty świadczące usługi:
    • informatyczne,
    • rachunkowo-księgowe,
    • drukarskie,
    • pocztowe,
    • kurierskie.

PRZEKAZYWANIE DANYCH POZA EUROPEJSKI OBSZAR GOSPODARCZY

Pana/Pani dane nie będą przekazywane do odbiorców znajdujących się poza Europejskim Obszarem Gospodarczym, chyba że będzie to niezbędne dla prawidłowej realizacji usługi doradztwa prawnego. Podstawą prawną przekazania danych będzie wówczas jego niezbędność do wykonania zawartej z Panem/Panią umowy o świadczenie pomocy prawnej.

OKRES PRZECHOWYWANIA DANYCH

  • celem wykonania umowy/umów – do momentu ich rozwiązania bądź wygaśnięcia;
  • ustalenia, dochodzenia lub obrony przed roszczeniami – do momentu przedawnienia roszczeń bądź wniesienia sprzeciwu;
  • celem wypełnienia ciążących na Kancelarii obowiązków prawnych – do momentu wygaśnięcia obowiązków wynikających z przepisów prawa.

PRZYSŁUGUJĄCE PRAWA

Mają Państwo prawo dostępu do treści swoich danych osobowych, ich sprostowania i uzupełnienia, ograniczenia ich przetwarzania i usunięcia z zastrzeżeniem specyfiki wykonywania zawodu radcy prawnego i świadczenia pomocy prawnej klientom Kancelarii.

PRAWO DO WNIESIENIA SKARGI

Prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego zajmującego się ochroną danych osobowych w przypadku uznania, iż przetwarzanie danych osobowych narusza RODO.

PRAWO DO WNIESIENIA SPRZECIWU

Mają Państwo prawo, w dowolnym momencie, wnieść sprzeciw wobec przetwarzania przez Administratora danych osobowych. Mogą Państwo skorzystać z tego prawa, jeśli podstawę prawną przetwarzania stanowi prawnie uzasadniony interes Administratora danych osobowych.
Po zgłoszeniu przez Państwa sprzeciwu, Administrator danych osobowych nie będzie mógł przetwarzać Państwa danych. Wyjątkiem od tej reguły będą sytuacje, w których zaistnieją prawnie uzasadnione podstawy, aby Administrator nadal przetwarzał Państwa dane. Podstawy te muszą być nadrzędne wobec Państwa interesów, praw i wolności.

PRAWO DO COFNIĘCIA ZGODY

O ile przetwarzanie danych odbywa się na podstawie zgody osoby, której dane dotyczą, osoba ta ma możliwość cofnięcia zgody w dowolnym momencie, przy czym cofnięcie zgody pozostaje bez wpływu na zgodność z prawem przetwarzania danych, dokonanego na podstawie tej zgody przed jej cofnięciem.

Katowice, dnia 3 grudnia 2021 r.